Pressemelding

Langesund 30.3.2020

Hvert år, den første helga i juni, syder Langesund sentrum av folkeliv, sang og musikk. Langesund Mandssangforening har i en årrekke stått bak det som har utviklet seg til å bli en av de største festivalene i Grenland, og en internasjonalt anerkjent arena for sjøens arbeidssanger.

Publikum har flokket til arrangementet og vi har sett opp mot 10.000 mennesker innom Langesund i «Shantyhelga»

Bak denne suksessen ligger et tålmodig og møysommelig arbeid over tid, og en utrolig dugnadsinnsats fra Mandssangens medlemmer og støttespillere.
I dagens situasjon, med et stengt Norge og sterke restriksjoner på reise, ser dessverre ikke styret i Langesund Mandssangforening noe annet valg enn å avlyse Langesund Interantional Shanty Festival 2020.

Det er med sterk beklagelse vi gjør dette, men vi er trygge på at det er et riktig valg.

Vi arbeider allerede med planer for ny festival 4 til 6. juni 2021

For Styret i Langesund Mandssangforening / Langesund International Shanty Festival
John H. Hansen, Styrets Sekretær