Langesund Internasjonale Shantyfestival: 4. – 6.juni 2021

Oppdatert 20.04.2021

Årets shantyfestival 2021 i Langesund avlyses

– Med de nasjonale restriksjonene som gjelder, får ikke korene øvd sammen i ukene framover. Vi har dessverre sett oss nødt til å ta beslutningen om å avlyse årets Shantyfestival 4. til 6. juni, sier Tom Markus som er styreleder i Langesund Mandssangforening.

Porsgrunn Dagblad 20.04.2021

For 27 gang innledes sommeren i Langesund med en helg full av sjantier, korsang, ramsalte sjømannsviser, småpirater, kanondrønn og musikk.

Joda, det blir shantyfestival i Langesund i år, og vi vurderer fortløpende hvordan vi kan gjennomføre dette innenfor de gjeldende smittevernbestemmelsene. Nå har vi på bakgrunn av reise- og karanteneregler besluttet å gjennomføre festivalen med kun norske kor og grupper.

Første helgen i juni hvert år trekke Langesund International Shanty Festival artister fra inn- og utland til et koselig arrangement på bryggekanten.

Shantyfestivalen ble etablert allerede i 1991 og har av ISSA «International Shanty and Sesong Association» blitt omtalt som en av Europas ledende og beste Shantyfestivaler.

Foreløpig festivalprogram:

Fredag 4. juni 2021.

• Kl. 18:00 Offisiell åpning av festivalen ved ordfører i Bamble kommune.
  • Kl. 18.30 Konsertene starter med musikk og underholdning.
  • Kl. 22:00 Show og underholdning.
  • Kl. 00.00 Slutt

Lørdag 5. juni 2021.

• Kl. 12:00 Piratshow
  • Kl. 1300 – 22:00 Musikk og underholdning.
  • Kl. 22:00 Show og underholdning.
  • Kl. 00.00 Slutt

Søndag 6. juni 2021.

• Kl. 11:00 Shantygudstjeneste i kirken

Foreløpig deltagende artister, band, kor og grupper:

Slogmåkane – Norge
Fish & Ship’s Company – Norge