Shantyfestival 2019: Tordenskiolds Soldater – Norge

Tordenskiolds Soldater Stavern – Norge

Tordenskiolds Soldater fra Stavern deltar på Langesund Internasjonale Shantyfestival for tiende gang i år.

Fredag 31. mai 2019 kl.17:45 ankommer seilkutter «Boy Leslie» med en tropp av Tordenskiolds Soldater fra Fredriksvern i Stavern. Troppen blir mottatt med kanonsalutt på festivalbrygga av Vestre Skandse med forsterkning fra Oslo.

Tordenskiolds Soldater Kanonsalutt Foto: Kulturkontoret

Lørdag 1.juni 2019 kl. 17:00 vil Tordenskiolds Soldater minnes den store sjøhelt Tordenskiold på Tordenskiolds plass i Langesund med en markering.

Tordenskiolds Soldater er en forening som har som formål å Oppfriske noen av ViceAdmiral Peter Wessel Tordenskiolds bravader, og å øke kunnskapsnivået om sjøhelten.

Siden starten i 1991 har foreningen holdt til i Fredriksvern Verft i Stavern. I dag har vi et nyåpnet Utstillingslokale som dekker våpen, klesdrakter, håndverker med mer i Kadettbrakka. Denne utstillingen holder vi åpen ved flere anledninger i løpet av året og følgelig ofte på sommeren når utallige mennesker er innom leiren. Denne utstillingen kan vi i dag presentere takket være et godt samarbeid med Norsk Forsvarsmuseum.

Les mer om Tordenskiolds Soldater på hjemmesiden….

Link til Tordenskiolds Soldater facebookside…

Tidligere deltakelse på Langesund Internasjonale Shantyfestival:

• 2018,  2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010.